Contact

Graag horen wij van u. Dialoog stellen wij zeer op prijs.

Telefoon: +31 6 45300778                       E-mail: henk (at) eyemerge.nl                         KvK: 30195128

 

Achtergrond en ervaring Henk van Dasler

Mijn opleidingsachtergrond is werktuigbouw en bedrijfskunde. Mijn ervaring ligt dan ook met name in de samenvoeging van deze twee: waar en hoe is (nieuwe) techniek zinvol te gebruiken, hoe kunnen medewerkers hun werk goed en beter doen met de inzet van technische hulpmiddelen. In technische omgevingen of projecten waarin techniek een belangrijke rol speelde, heb ik zowel inhoudelijk als leidinggevend diverse innovaties en verbeteringen helpen realiseren.

Enkele voorbeelden:

De Oil & Gas sector kent hoge en kostbare voorraden door ander andere lange levertijden van bijvoorbeeld gegoten reserve onderdelen. Shell herkende de mogelijkheid om geld te besparen met behulp van 3D printen. In nauwe samenwerking met leveranciers hielp ik bij de selectie van relevante (metalen) reserve onderdelen en het verbeteren van de supply chain.

– Meer maatwerk is een trend in veel sectoren, maar makkelijk maatwerk ontwerpen en maken tegen aanvaardbare kosten is een ander verhaal. Voor een paramedisch hulpmiddel ontwierp ik een software-module om eenvoudig individuele aanpassingen te kunnen doen.  deze worden gedaan in de ontwerpfase en door niet-technici. Het ge-3D-printe hulpmiddel zelf is getest bij een aantal gebruikers.

3D-printen geeft veel nieuwe mogelijkheden en is voor velen meteen een probleem: wat te kiezen qua toepassingsgebied? En hoe pakt een en ander in de praktijk uit? Mijn assessments en testen in gebruikssituaties gaven veel helderheid: snel en zonder grote investeringen.

– De levering van honderden uitzendkrachten aan technische en productiebedrijven in tijden van schaarste vraagt het nodige van arbeidsmarktcommunicatie en selectie van kandidaten. Als Content-accountmanager sprak ik de taal van de klanten door mijn technische achtergrond. De klanten kregen de medewerkers die ze nodig hadden, in de gewenste aantallen en met de gevraagde kwalificaties.

Bij een dochter van ABN Amro werd het werk voor diverse labels samengevoegd in één backoffice. De veranderende werkzaamheden en sterk verouderde administratieve systeem vereiste de invoering van een nieuwe ICT-applicatie. Tegelijkertijd mest worden bedacht hoe de nieuwe werkprocessen eruit moesten zien en worden gerealiseerd. Als demand projectmanager ondersteunde ik de uitvoerende medewerkers hierbij.

Kostenvermindering, verhoging van leverbetrouwbaarheid en toenemende product- en kwaliteitseisen waren redenen om productiegroepen binnen IHC Holland zelfstandiger te laten werken. Het trainings- en opleidingsprogramma dat ik hiervoor opzette, werd door veel medewerkers en leidinggevenden als zeer positief ervaren.

– Veel kortere en meer betrouwbare levertijden waren bij AT&T de redenen om productielijnen helemaal anders in te richten. Maar hadden de ingevoerde veranderingen wel het gewenste effect? Het monitoringsysteem voor logistieke performance dat ik ontwikkelde, gaf snel inzicht.